Veelgestelde vragen


1. Overgang naar nieuwe webshop

Een nieuwe webshop brengt de nodige vragen met zich mee. We hebben hieronder de meest gestelde vragen verzameld. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Zijn al mijn oude reserveringen meegenomen naar de nieuwe shop?

Ja, we hebben alle reserveringen tot en met maart 2023 meegenomen naar de webshop. Mocht je reservering er niet tussen staan, neem dan contact met ons op of plaats de reservering zelf opnieuw.

Ik had een andere einddatum voor een collectie geselecteerd dan nu in de shop staat. 

De webshop berekent automatisch wat een leenperiode van 6 weken is (42 dagen). Het kan daarom zijn dat de einddatum afwijkt van de einddatum die je had geselecteerd op het oude aanvraagformulier. De einddatum in de webshop is de datum waarop de collectie weer retour moet. Op die manier kan de volgende klant op tijd genieten van diens bestelde collectie. Eerder inleveren mag natuurlijk altijd.

Ik had altijd een groot / klein abonnement, maar zie dat nu niet terug op de webshop.

We hebben geen abonnementen meer, maar zijn overstapt op credits. Alle strippen die je nog overhad op het oude abonnement zijn meegenomen naar de webshop en heten vanaf nu credits. Deze kun je zelf bijbestellen via deze pagina. Credits zijn onbeperkt houdbaar.

Wat betekent Subaccounts beheer onder Mijn Account?

Voor sommige klanten hebben wij Subaccounts  aangemaakt. Zo lang er onder het kopje Subaccounts Beheer geen extra accounts zichtbaar zijn, zijn deze niet toegevoegd aan je account. 

Subaccounts zijn van toepassing als bijvoorbeeld één contactpersoon collecties bestelt voor meerdere locaties. Ieder subaccount koopt eigen credits en beheert zijn eigen collecties, terwijl het hoofdaccount inzicht heeft in wie wat heeft gereserveerd. 

Heb je vragen over Subaccounts? Neem dan contact met ons op.

Mijn gegevens kloppen niet.

Neem dan contact met ons op.

Kan ik de onderwijscollecties ook bestellen voor andere provincies dan Overijssel?

Nee, dat kan op dit moment nog niet. Dat heeft te maken dat de capaciteit, logistiek en transport hierop voorbereid moeten zijn. Wel loopt op dit moment een proef in Gelderland. De resultaten daarvan gaan we bekijken voor een vervolg. Vind je het concept heel interessant en wil je hierover op de hoogte blijven? Of wil je een gesprek met ons aangaan? Laat het ons weten via het contactformulier.

2. Reserveren

Ik wil credits kopen

Je kunt credits kopen via deze pagina. Als je onvoldoende credits hebt, word je via de winkelwagen doorgeleid naar deze pagina. Credits zijn onbeperkt houdbaar.

Ik kan geen datum kiezen eerder dan over vier weken

Een collectie dient minstens vier weken van tevoren te worden aangevraagd. Het is niet mogelijk om daar van af te wijken.

Ik wil het pakket langer lenen dan 6 weken

Het is op dit moment niet mogelijk om een pakket langer dan 6 weken te lenen. Als de leentermijn wordt overschreden, kunnen andere onderwijsinstellingen geen gebruikmaken van de collectie. Daarom brengen wij bij het overschrijden van de leentermijn kosten in rekening. 

Zijn de collecties in de winkelwagen voor mij gereserveerd?

Nee, pas na het afrekenen zijn de collecties voor jou gereserveerd. Als je zeker wilt zijn van je collecties, kun je ze daarom het best meteen afrekenen en eventueel credits aankopen via iDeal.

Ik wil mijn aanvraag annuleren

Vul het contactformulier in. Dan annuleren wij de bestelling voor je. Dit kan tot 4 weken voor de gereserveerde periode. 

Kan ik terugzien welke collecties ik gereserveerd heb?

Je kunt in je account onder het kopje 'Bestellingen' terugzien welke collecties je voor welke periode hebt gereserveerd.

3. Ophalen en inleveren

Mijn pakket is niet compleet aangekomen

Laat het ons weten via het contactformulier. Dan zoeken we samen naar een oplossing.

Ik ben een boek of meerdere boeken kwijtgeraakt

Laat ons via het contactformulier weten om welke boeken het gaat. Wij zullen de kwijtgeraakte boeken in rekening brengen.

Ik ben mijn pakbon kwijtgeraakt. Hoe kan ik inzien welke boeken ik weer moet inleveren?

Laat ons via het contactformulier weten dat je de pakbon bent kwijtgeraakt. Dan mailen wij de pakbon naar je toe.

4. Inhoud en thema's

Het thema dat wij op school behandelen is niet beschikbaar in de gewenste periode

Helaas hebben wij op dat moment geen voorraad meer. Mogelijk is een andere periode nog wel beschikbaar.

Het thema dat wij op school behandelen staat niet in de webshop

Het kan zijn dat een thema dat je wilt behandelen (nog) niet in onze webshop voorkomt. Je kunt kiezen uit een thema dat lijkt op het thema dat je wilt behandelen, of een suggestie indienen via het contactformulier.

Kan ik een collectie aanvragen voor een bredere of smallere doelgroep?

Je kunt alleen collecties aanvragen voor de doelgroepen die op de pagina van het thema benoemd staan. Mis je een doelgroep? Geef ons je suggestie dan door via het contactformulier. Dan kijken wij of we dat thema voor die doelgroep kunnen opnemen.

Kan ik inzien welke boeken in een pakket zitten?

Dit kun je niet inzien. De boeken sluiten wel altijd aan bij het thema.

5. Waar vind ik Wisselcollecties?

Het formulier voor het aanvragen van Wisselcollecties is verplaatst. Vraag collecties aan via dit formulier. Een Wisselcollectie is een collectie die voor langere periode geleend wordt. De collectie is bedoeld voor het voortgezet onderwijs, mbo en hbo. Een wisselcollectie bestaat uit minstens 40 boeken en wordt voor een jaar geleend. De prijs per jaar bedraagt €5,27 per boek (exclusief 9% btw). Tussentijds wisselen is mogelijk voor 50% van de prijs.

Vragen over Wisselcollecties? Neem contact met ons op.  

Blijf op de hoogte

Meld je aan en blijf op de hoogte!

Volg ons
Bezoekadres Rijnbrink

Hunneperkade 70
7418 BT Deventer

088 19 70 300
info@rijnbrink.nl
 
Contactpagina

© Rijnbrink. Alle rechten voorbehouden.
 Ontwikkeld door Zoccolo.